Zdjęcia produktów

Fotografia produktowa

Fotografia produktowa, inaczej zdjęcia packshot, jest aktualnie stosowana praktycznie w każdym biznesie, w którym mamy do sprzedana produkt. Współcześnie obowiązujący mechanizm sprzedaży doskonale daje do zrozumienia jak ogromnie ważnym aspektem są zdjęcia. Ludzie kupują oczami. Współczesny konsument, z jednej strony minimalista – bo ma minimum czasu, z drugiej strony detalista – bo zwraca uwagę na każdy szczegół, jest podatny przede wszystkim na komunikację wizualną. Produktowa fotografia reklamowa stała się więc pewnego rodzaju kluczem do sukcesu w kwestii reklamy produktów i usług każdej firmy. Dobre zdjęcia produktowe zwiększają sprzedaż.

Klasyczna fotografia produktowa, czyli packshot to przedstawienie Twojego produktu w formie fotografii na białym tle albo bez tła. Takie zdjęcie ma za zadanie wydobyć wszystkie atuty produktu. Trzeba też sfotografować go tak, żeby przypominał produkt w realu. Nie chcemy aby Wasi klienci źle wypowiadali się na forach, czy platformach zakupowych, twierdząc, że zakupiony produkt nie przypomina tego ze zdjęcia. Budowanie zaufania i relacji z klientem to klucz. Fotografia reklamowa ma przynosić zamierzone cele, wcześniej wspólnie przez nas ustalone. Żeby efekty fotografii produktowej przekładały się na efekty sprzedaży i wzrastającego zainteresowania danym produktem, czy marką, aby każde pojedyncze zdjęcie produktowe wykonane w studiu oznaczało zarówno branding, jak i decyzję zakupową, musimy wspólnie odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
1. Co to jest za produkt?
2. Kto jest jego potencjalnym odbiorcą?
3. Jakie cechy produktu są dla potencjalnego odbiorcy najistotniejsze?
4. Co jest atutem produktu?
5. Jakie produkt ma wady?
6. Jak produkt wygląda na tle konkurencji?
Dzięki odpowiedziom, na między innymi te pytania, jesteśmy w stanie określić strategię sesji produktowej. Fotografia produktowa stawia na szczegóły i estetykę.

Przejeżdżając przez Śląsk, jadąc przez takie miasta jak: Katowice, Gliwice, czy Bielsko-Biała, oglądając banery i bilbordy, śmiało możemy powiedzieć, że to istny festiwal fotografii produktowej. I trzeba tu przyznać, że nie wszystkie zdjęcia powinny w ogóle zobaczyć światło dzienne. Zobacz jak my to robimy!

Przewaga dobrych zdjęć

Dobre zdjęcia interesują, intrygują, wzbudzają potrzebę i wreszcie, zachęcają do kontaktu ze sprzedawcą. Obraz, a tym samym wszystkie komunikaty wizualne, stanowią aktualnie najlepszą formę komunikacji. Ludzie kupują oczami. Oznacza to, że mając nawet najwspanialszy produkt na świecie, taki, który przewyższa stokroć konkurencję, możesz mieć mniej klientów i mniejszą sprzedaż, niż ten kto w swojej ofercie ma produkt średniej jakości, ale pokazany w estetyczny, atrakcyjny sposób we wszystkich możliwych kanałach komunikacyjnych. Wywieranie odpowiedniego wrażenia na konsumencie, tworzenie z nim więzi opierającej się na poczuciu dopracowania i precyzji, świadczy o pełnym profesjonalizmie Twojej firmy. Każdy z nas przecież oddając się całkowicie w ręce danej instytucji, firmy czy usługi, kupując produkt, w pędzie współczesnej cywilizacji i narastającej konkurencji, wymaga produktów idealnych. Jesteśmy wymagającymi wzrokowcami, poszukującymi cudownych i atrakcyjnych rozwiązań oraz, trzeba to przyznać, marionetkami napędzającymi koniunkturę, dla których fotografia produktowa stała się pierwszą linią wyznaczania jakości.

Fotografia produktowa to narzędzie marketingowe , które wymaga strategii

Obraz mówi więcej niż słowa, a fotografia produktowa to doskonałe narzędzie marketingowe. Dysponując idealnym zdjęciem swojego produktu istnieje już ponad 50% szans, że sprzedasz go na ustalonych wcześniej warunkach. Kluczem do sukcesu, aby produktowa fotografia przynosiła określone cele, jest odpowiedni sprzęt oraz precyzja i doświadczenie fotografa. Przerost formy nad treścią, zbyt wielokrotne wykorzystanie filtrów lub na przykład niepasująca do zamysłu całości aranżacja wnętrza, to tylko niektóre z najczęściej popełnianych błędów. Fotografia produktowa wymaga całkowitego skupienia i zdefiniowania oczekiwań klienta. Ważne jest również, aby aranżacja zdjęć, nawet tych klasycznych packshotów, koncepcją nawiązywała do ogólnego zamysłu firmy. Co to oznacza? Fotografia produktowa wykonana przez nas na zlecenie firmy zajmującej się dystrybucją zabawek dziecięcych, dla potencjalnego konsumenta ma stanowić miejsce przepełnione ciepłem, beztroską i doskonałymi decyzjami. Przykładowa mama poszukująca idealnego wózka dla swojego maleństwa, nie oczekuje zdjęć części  z jakich składa się produkt lub bezemocjonalnego przedstawienia go na bezosobowym tle ściany w pokoju babci Heli. Dla potencjalnej klientki, najciekawszym okaże się być wózek, którego fotografia produktowa wykonana została z pełnym profesjonalizmem, ukazując na pierwszym planie najważniejsze dla przyszłej mamy cechy produktu takie jak: jakość, bezpieczeństwo, trwałość i estetykę.

Do czego służą zdjęcia produktowe

Fotografią produktową zajmuję się od lat. Wykonuję między innymi:
– klasyczne zdjęcia produktowe,
– zdjęcia przedmiotów błyszczących i przezroczystych,
– zdjęcia na niewidocznych manekinach typu duch,
– zdjęcia reklamowe produktów.
Fotografuję produkty różnych branż, wśród których sporą grupę stanowi branża odzieżowa (ubrania, buty) i kosmetyczna. Ponieważ w jednym i drugim przypadku głównymi odbiorcami zdjęć są kobiety, oznacza to, że od lat fotografuję dla bardzo wymagającego i drobiazgowego odbiorcy.

Wykonywane przeze mnie zdjęcia wymagają poznania branży, targetu odbiorców i wyjątkowej precyzji w wykonaniu. Fotografując produkt, nie wystarczy skierować obiektywu w kierunku przedmiotu umieszczonego na białym tle. To filozofia przekazania istoty pojedynczej rzeczy, formy, tak by swoją autentycznością przykuła wzrok każdego potencjalnego odbiorcy. Fotografia produktowa to sztuka uchwycenia okiem momentu z pozoru statycznego, który oglądany przez konsumenta skłoni go do decyzji zakupowej.
Zdjęcia takie wykorzystywane są do między innymi:
– outdoorowych kampanii reklamowych,
– plakatów, roll upów,
– stron internetowych,
– sklepów internetowych,
– opakowań produktów,
– katalogów,
– ulotek,
– prezentacji,
– ofert,
– postów na FB,
– Instagramie.

Nasz główny region działania to Śląsk, gdzie świadczymy usługi dla kilkudziesięciu przedsiębiorstw w takich miastach jak między innymi: Katowice, Gliwice, Bielsko-Biała, Dąbrowa Górnicza, czy Będzin. Wielokrotnie jednak podejmujemy również współpracę z firmami oddalonymi od naszego studio. Dokładamy wszelkich starań, aby wykonywana przez nas fotografia produktowa, jak i pozostałe formy fotografii, znajdujące się w naszej ofercie, były przemyślane i dopracowane w każdym najdrobniejszym szczególe. Ze względu na współpracę z różnorodnymi klientami skupiamy swoją uwagę głównie na jakość i terminowość zlecenia. Wiemy, jak cenny dzisiaj jest czas, dlatego trzymamy się restrykcyjnie terminów i umów.  Dysponujemy profesjonalnym studio fotograficznym, wysokiej jakości sprzętem oraz wiedzą zdobytą na bazie lat doświadczeń. Dobre zdjęcie sprzeda każdy produkt!